Thursday, January 14, 2010

hoppsan

Jag skrev just ett mail och beklagade mig för min make och undrade vad jag gjorde för fel i mitt jobbsök. Jag ser jobbannonser som jag skickat in ansökan till förnyas för varje vecka, trots att jag inte fått några som helst svar från annonsörerna och trots att jag faktiskt vore perfekt för just de jobben som det nu handlar om. Det är så irriterande! Vad kan jag göra för att väcka deras uppmärksamhet?

Och så bara sekunden senare trillar det in ett mail om ett jobb jag fått -i Sverige! :-) Det är ett extraknäck som man utför hemifrån, så några logistiska problem borde det förhoppningsvis inte bli. Al-hamdoulillah! Även om det så bara är några timmar i veckan så är det välkomna pengar för vår semester i Europa...

Men jag behöver fortfarande hitta ett jobb här i Afrika! Och helst något som är mera betalt än 300 euro (3000 kr) i månaden...

3 comments:

sedermera said...
This comment has been removed by the author.
Unknown said...
This comment has been removed by the author.
it's a lifestyle... said...

tack tack!