Sunday, January 22, 2006

"Forth and back..."

Igår när jag kom hem och såg att Mau var online så skickade jag iväg ett hola. Det skulle jag inte gjort... Vi pratade hela natten, jag tom kröp ner i soffan under en filt och med datorn i famnen och fortsatte att prata. Inte före klockan var halv sju på morgonen kunde jag säga ifrån och stänga fast ögonen.

Pappa ringde lite före tio och klagade på Start-menyn på datorn. Han hade tydligen kommit hem från plattformen nu. Den femtonde hade han gått av, det förklarar att han inte hörde av sig för att gratulera tidigare... Nu lät han fräsch dock! Den 13 februari åker han ut igen. Det är en bra sak med det här jobbet, man vet när han går på och av sina pass. När han är på en båt så vet man aldrig, båten kan bli försenad, få en ändrad rutt, ankomma tidigare än planerat (händer dock sällan) eller kanske går båten av på mitten, mitt ute på Atlanten i en besvärlig storm, och sjunker (det var tydligen nära att hända en gång). Då kommer han troligtvis aldrig hem.

Innan jag hann lägga på luren hade jag somnat, ibland är det tur att mobiler bryter samtalet automatisk när ena parten lägger på. Nästa gång jag vaknade var klockan halv två. Då fick jag bråttom, hade tänkt gå ner till Centrum ídag och inhandla nya träningskläder. Det kanske är mera sporrande att börja träna om man är nöjd med kläderna man har på sig, tänkte jag.. Hittade inget på InterSport, gick in på H&M. Läste ni? Jag gick in på H&M! Jag gick omkring och tittade på (sport)kläder (allt annat struntade jag i, mina ögon såg endast de plagg som kan användas i en eventuell träningssal).

Jag frågade efter provrummet och letade mig fram, väl där fick jag beslutsångest... (Surprise!!) Skulle jag ta de byxorna som idag såg ut att passa på mig och som hade det mysigaste materialet? Eller skulle jag satsa på de byxorna som döljde min rumpa bättre under mina dåliga rump-dagar? Det blev de lite mera utmanande byxorna.. Här kommer chocken... Jag lade ut 327 sek på ett par byxor och ett linne på H&M idag!!!

Så kom kvällen, jag tog mig iväg till Malins kvarter för att utmana min rytm-känsla. Ikväll var det, eller skulle ha varit, prova-på kväll på Vanadis Sport. Det visade sig att lärarinnan hade blivit sjuk så träningen hade blivit inställd. Jaha, det var bara att åka hem igen..

Nu ska jag städa!!

No comments: