Saturday, January 12, 2008

börjar bli omuslimskt bitsk.

Varför får jag bara reaktioner på mina (anti?) feministiska inlägg och ingen reaktion angående omöjligheten för en ålänning att skaffa sig ett svenskt ID-kort? Hur många ålänningar är det inte som åker till Sverige varje år, för att studera och arbeta? Och hur många gånger har inte min vän, arbetsterapeuten K, fått höra att om hon betalar med svenskt kort så måste hon också ha svenskt ID-kort? Hur går det då ihop att man kan få Visa kort, men inte kunna betala med det?

Med tanke på hur svårt det är för en finländska att skaffa sig ID-kort i Sverige. Hur svårt ska det då inte vara för en arab, eller en afrikan att göra det? Är inte det mera orättvist, än om man inte får gå med brösten bara?

Det är klart, vi prioriterar alla olika saker.. Och jag respekterar er för det. Se, nu måste jag sitta och förklara varje gång jag säger något, att jag respekterar alla med avvikande åsikter ändå. Kan alla förstå det nu, så slipper jag skriva det varje gång? *smile*

Hälsningar från mig som börjar bli trött på att bara sitta här och skriva om viktiga saker, när den allra viktigaste saken för mig just nu befinner sig långt bort härifrån och jag inte har en aning om när jag kan få åka tillbaka och återse det jag håller allra kärast.

3 comments:

Anonymous said...

maste saga for egen del att det blir valdigt godtyckligt vad jag kommenterar -skulle garna kommentera allt men ar sa lite pa internet sa nar jag val kanner att jag har tid att gora extragrejer blir det bara att kommentera det man rakar lasa/haka upp sig pa just da o oftast de inlagg dar man har en annan asikt, inte de inlagg dar man haller med...

Anonymous said...

Styrka syster, styrka! Att kämpa för rättvisa är aldrig onödigt, snart kommer du att få träffa honom igen dessutom, njut av "vackra" landskap i norden till dess, och ifall inte av vackra landskap i allafall av "gott" sällskap nästa vecka när vi syns.

Kram // Din katolska syster

it's a lifestyle... said...

malin, det har du rätt i. att man oftast reagerar på åsikter som skiljer sig från sina egna.

kitchi, vackra landskap kan man inte alltid prata om, utanför mitt fönster har jag en gul åker och en gräsmatta med lååångt gräs som inte blev klippt senaste sommar, på andra sidan huset är det bara en stor vattenpöl. så jag ser fram emot GOTT sällskap istället!! :-)