Tuesday, January 15, 2008

Wow!!

I'm back in business!! Kom upp ur sängen kl 08.12 idag.... För er som inte vet så kan jag berätta att jag egentligen är så mycket en nattmänniska man bara kan bli. Min kropp är programmerad till att sova vid tre-fyra-tiden på morgonen och stiga upp vid tolv-ett-tiden på dagen. Jag får kämpa varje kväll för att komma i säng till tolv, går jag och lägger mig senare så vaknar jag inte på morgonen. Syster V kan intyga att jag lätt sover vidare med klockan spelandes på högsta volym var nionde minut.

Nämnda egenskap passar inte så bra ihop med ett anpassat liv, där arbete och skola börjar vid åtta-nio, och som muslim ska jag ju också upp till morgonbönen. Dessutom behöver jag morgonen för att komma igång, studerar jag inget på förmiddagen så blir det också dåligt studerat på eftermiddagen. Men det mest ironiska är nog att om jag inte sover på natten, så kommer det ett anfall migrän på posten.

Endast en sen kväll räcker för att rubba hela min rytm som jag byggt upp under ett halvår. Detta hände på juldagen, jag blev uppe och tittade på tv (eller vad jag nu gjorde). Följden blev att jag under de närmaste veckorna inte kommit i säng förrän tre-fyra-tiden. En kväll satt jag och pysslade på en hemsida som mamma frågat mig om hjälp med (bl.a. så ritade jag 22 knappar i Adobe Photoshop som jag samma kväll installerat och försökt lära mig hur det fungerade), ni vet hur jag tappar tidsbegreppet när jag sitter och programmerar eller pysslar med liknande saker framför datorn. Inte förrän fem-tiden kom jag i säng då.

Imorgon har jag tent, och det ser inte lovande ut, jag har inte alls studerat så mycket som jag borde ha gjort, som vanligt. Dags kanske att försöka lära sig någonting nu då, och inte sitta här och surra. Tjaba.

4 comments:

Anonymous said...

VAR sitter du och surar?! jag ar totalt förvirrad här! abo? grattis förresten!!!! xxx

it's a lifestyle... said...

just nu sitter jag hemma hos mamma, men inatt åker jag till pappa, och mån-tis nästa vecka våldsgästar jag min syster igen. som sagt, kan vara svårt att ha koll på mig.. :-) men jag sitter inte och surar iallafall, utan jag surrar -för det mesta med mig själv. du vet, det där nysvenska ordet som jag aldrig hört talas om och så helt plötsligt finns det överallt (har bla sett det i översättningen på tv). betyder att prata. visste ni förresten att ordet sura finns med i SAOL? det är nog ganska kul det... en sura är ett kapitel i Koranen.

Anonymous said...

ojoj, jag kan def inte min svenska här. jag fattar ju betydelsen (bara jag väl lyckas läsa rätt...), men är inget jag ngnsin skulle använda.. jaaaja.

tröööttttt..... o helt sönderbitna naglar.. o 1000 saker att göra.. vilket jag inte gör... för är ju aldrig hemma.. jag är en fallen kvinna... ;)

ja ojoj.

it's a lifestyle... said...

bara för att ordet är så o-jag så måste jag ju använda det...

//tjejen som alltid ska va så tusans speciell -jag blir ju trött på mig själv