Tuesday, January 08, 2008

På besök i studiestaden.

Gårdagen började [inte så] bra! Jag lyckades ta fel båt när jag skulle lämna min morfars ö, den stora båten fick vända om och släppa av mig så att jag istället kunde ta den mindre båten. Senare gick dragkedjan på mina skor sönder, och i Åbo var det snö. Inte kul att gå med trasiga skor som man inte kunde sätta fast ordentligt, jag fick akutinhandla ett par nya skor. Förutom detta så var jag glad för varje meter jag kom fram, bensinmätaren pekade på reservtanken. Självklart lyckades jag i paniken välja just den dyraste bensinstationen av dem alla... Men trots starten på dagen så slutade allt bra, al hamdoulillah. Mätt och belåten förlorade jag "sten, sax och påse" och fick snällt lov att lägga mig i sängen, medan värdinnan intog golvet.

Idag har jag impulsivt hoppat på en kurs som jag inte alls hade planerat in i mitt studieschema, kursen är ännu mindre implanerad i min examen.. Eftersom jag (som alltid) gör allt för att undvika tentaplugg, så lockades jag med på kursstarten av religionsantropologi och bestämde mig för att genomföra kursen. Hemtentan har vi redan fått, tre frågor skall besvaras på minst femton sidor. Förutom hemtentan har vi även en bokrecension att lämna in. Så intressant! Men ack vad lite tid jag kommer att ha över för onödigt bloggande.

Jag saknar min man! Massor! :-( Nu tror jag kanske att jag ringer honom, efteråt känns det kanske bättre.

1 comment:

Anonymous said...

aww, stackare! (ang aboresa o saknad av man osv..)

men religionsantropologi later iaf skoj! :)