Monday, January 28, 2008

And people ask me why alcohol is forbidden in Islam...

Av någon anledning så finns jag fortfarande med på ÅSL:s mailinglista. Ibland får jag läsa nyheter som att fröken Sommarström skulle varit ÅSL:s första kvinnliga sportchef (Excuse me?! Här är åtminstone en som varit sportchef innan Ms Sommarström, och så vitt jag minns så har jag varit kvinna sedan födseln) och ibland får jag läsa nyheter som denna

Som de flesta säkert vet vid det här laget (dvs de som var på sitz i fredags) har vi lyckats få en sabbad pissoar på halsen. Nu vill jag att de som har sett något eller kommer ihåg något som kan ha ett samband med herrtoalettens högra pissoar att göra - ta kontakt. Detsamma gäller för övrigt den söndriga lampan i korridoren (även om den nog får anses stå i en helt annan kostnadsdivision). Detta handlar inte om att kallt kasta en räkning i famnen på den skyldige, men likväl måste förövaren vara beredd att ta åtminstone ett visst mått av ansvar.

Hur kul är det att vakna upp efter en blöt helg och läsa det här mailet? Inte så kul, kan jag berätta. En gång råkade en spegel gå sönder, spegeln bara råkade stå där var jag råkade sparka min fot i något som råkade vara ren ilska. Jag behövde aldrig betala något, men än idag skäms jag över det som hände på den där ÅSL-festen... Nej, tacka vet jag förbudet mot alkohol!

PS. Jag fick precis veta att min man fått praktik och börjar incha allah om två veckor. Detta betyder att vi incha allah kan tacka ja till den där lägenheten imorgon, om vi nu får den. Sedan är det bara carte de sejour kvar...

7 comments:

Anonymous said...

vad är åsl?!! ngt med innebandy?

it's a lifestyle... said...

Åländska Studentlaget vid Åbo Akademi.

it's a lifestyle... said...

Dvs en studentförening...

Anonymous said...

Blogger it's a lifestyle... said...

Hur går det nu då? Har du hittat bostad? Hur går praktiken? Har du det bra? Vad händer? Vad gör du? Jag har en liten present från Kia till dig... :-)

ojojojoj!! sihär vad jag hittade i en gammal bloggkommentar?!! vill ha prisent njuuuuu! :)

Anonymous said...

(kom förresten på vad åsl var när läste till slut... :)

Anonymous said...

Jazak Allahu kheiran syster! Jag tycker också att det är alldeles självklart att alkohol ska vara förbjudet! Det skapar ju så mycket elände :-( Kram!

it's a lifestyle... said...

Ah åh joo! Tur att du påminde mig om presenten, åländska cirkusproffset! Den ska vara här någonstans... *tittar mig fundersamt omkring i rummet och försöker lista ut i vilken av lådorna alternativt väskorna som presenten ligger oinslaget nerpackad i* Jag är incha allah på väg till Frankrike nästa vecka, så på måndag planerar jag att komma till Sthlm. Vi får hoppas att jag hittat presenten tills dess.. Och så får vi ordna en dejt innan jag åker vidare.

zahra: Jo, tyvärr skapar det elände, både för omgivningen och för personen själv. Många kanske anser att det är så många som sköter och att majoriteten inte borde behöva lida för att några få sabbar det, men med det resonemanget så skulle ju inte droger vara förbjudet heller. Och orsaken till att alkohol inte är förbjudet beror ju på att det är så många som använder det, att ett sådant förbud inte skulle kunna gå igenom, men med det resonemanget borde vi ju även tillåta fortkörning på vägarna, något som alla gör och där utövaren riskerar både sitt och sin omgivnings liv. Jag säger då det, den här världen är full av inkonsekvens, det märks att den inte är byggd på en konsekvent skrift som Koranen... :-) Peace, sister!