Friday, April 10, 2009

jobbsök

Det har blivit dags för mig att söka jobb, på allvar igen. Ingen av oss jobbar nu och utan inkomster så kan man ju inte i längden betala hyran... Men jag blir bara arg på mig själv när jag sitter tre timmar och funderar på varför just jag skulle passa till det där jobbet och resultatet av dessa tre timmar är fem ord - Jag är noggrann och strukturerad. Visst är jag noggrann, ja, närapå pedantisk. Strukturerad anser jag mig också vara, och organiserad. Men det är ju så klyschigt! Ingen kommer att värdesätta dessa ord. Ofta vet jag hur perfekt jag är för jobbet, det är precis vad jag vill göra och vad jag skulle arbeta närapå dygnet runt för att få göra, men hur får jag fram det till rekryteraren? Hur gör ni?

1 comment:

ARISTIONO NUGROHO said...

Assallamu'alaikum Wr. Wb.
Hi friend, peace...
Your blog very interesting. If you willing visit or follow my blog please, "Sosiologi Dakwah" at http://sosiologidakwah.blogspot.com
Wassallamu'alaikum Wr. Wb.