Friday, December 02, 2005

Huddinges Knase

Tjohej, jag är not normal! Jag traskar omkring med mina mys-pys kläder som, i min lilla förort, är det konstigaste av det konstiga. Håret står åt alla håll men leendet sitter fastklistrat där det ska. Ibland slinker ett litet skratt över läpparna, ofta beror det på någon erfarenhet från kassa-kön inne på Coop Extra, som rör sig bland mina tankar (det är just det som gör att jag trots allt inte känner mig som den mest konstiga i hela världen). Alla läsare känner väl till kassörskans sista fråga innan 'enter' knappen trycks ner, "något mera?" eller "bra så?" eller "var det allt?". Idag fick kassörskan erfara en arg kommentar till svar på sin fråga, en ilsken kvinnlig kund som bryskt snäste ur sig "å va sku de va då?" menande att när man kommit till kassan så har man väl redan plockat på sig allt man ska ha. Kunden i fråga sysslar troligtvis inte med snus, cigaretter, spel, saffran eller liknande djävulskaper...

Finns det någon tävling där man kan tävla i klassen för 25-åringar om världens tråkigaste liv? Inte för att jag är missnöjd med det jag har, men de jag upplever som roliga händelse är ofta i själva verket något som bara jag tycker är kul.. Troligtvis beror detta på att jag inte vet vad riktigt kul är. Jag menar, hur normalt är det att sitta och fnissa åt namnsättningen på några pretender NGOs*? BRINGO, GRINGO, MANGO, PANGO, CONGO.... Det finns tom en som heter MONGO...

Oj oj oj.. Jag återkommer senare idag med flera tankar. Jag har en del frågor jag funderar på! Inte sagt att någon kan svara på dessa, och de som kan sitter troligtvis inte och läser min lilla skitblogg. Men jag vet inte med vem jag annars skulle diskutera dem med, om inte min bästa vän Cyber. Inte för att det är några högintelligenta tankar jag har, det är väl just det som är problemet, jag ligger på det här tråkiga-normala-lagom-mellan-nivån som gör just mig så extremt...... Läste idag förresten (stavas det med ett eller två r???) att man med antidepressiva några dagar före mensen kan minska på pms besvär. Och just den psykologiska pms:en blir bara värre och värre för mig... och jag menar värre.

* Foreign Policy, July 2001, An NGO by Any Other Name, s. 18

No comments: