Wednesday, December 28, 2005

Flashdance

Äntligen har jag sett filmen! En av mina favoritlåtar är en mix med samma namn från Deep Dish. Fram till nyligen trodde jag det bara var en mix på någon orginallåt blahaj blahaj... men någon berättade för mig att det fanns en film med samma namn. Tyvärr var låten det enda bra i filmen, och inte ens den var i sitt äss (Deep Dish gör den bättre). Filmens inledning är snarlik Baywatch-sekvenserna och handlingen är bara amerikanskt dåtids-blaj. Det fanns ingenting extra som kunde lyfta upp filmen från ett totalfiasko, annat än den söta huvudrollsinnehavaren, men en film kan inte baseras enbart på en persons utseende. Men Deep Dish:s mix fortsätter att vara en av mina favoritlåtar.

1 comment:

Bonden Paavo said...

jag tyckte den var rätt gullig, jag.. :-)