Thursday, December 15, 2005

Varning!

Varmt socker är VARMT!

Det är något med mig och julpyssel, tydligen kan jag inte stå i köket och fixa lite julgott utan att bränna fingrarna av mig. "Vill man vara fin så får man lida pin" är ju ett ordspråk de flesta hört till ve och fasa, men vill man ha det fint så får man också lida pin -har jag erfarit ikväll. Utan min kylklamp (som jag av någon oförklarlig anledning faktiskt hade i frysen) skulle höger tumme och långfinger troligtvis självantändas av hettan de utstrålar och brinna upp.

Det är klart jag visste att sockret var varmt och att man kunde bränna sig, men så stoppade jag inte ner fingret i kastrullen heller. Jag bara stod och limmade fast några Non Stops och så börjar sockret rinna sina egna vägar. Helt plötsligt var mina fingrar tydligen överallt, eller också så var det sockret som var överallt. Snabbt gick det och lika snabbt var jag med fingret under kallt vatten..

Nu ska jag och min kylklamp sova. Det är jobbigt att skriva med bara en hand.. Btw, fick kort från MySpace-M idag, men det är inte så lätt att tyda handstilen. :-s


Be aware! -The Eye

2 comments:

Anonymous said...

vilket vackert öga!

Anonymous said...

vaddå för kort? och vaddå för myspace-m?? han vi pratade om idag? han som inte var från uganda??