Friday, December 09, 2005

Jag drömmer om EU

I början av veckan fick jag höra något om "många vänstermänniskor med dreadlocks" och idag tittade föreläsaren menande på mig och väntade på ett jakande svar angående frågan om någon läst socialantropologi, jag förtydligar min tystnad med att jag inte läser eller har läst någon antropologi. "Jaha, du ser ut som att du skulle göra det" får jag till svar och en kursare som tidigare gett sig till känna som socialantropolog instämmer.

Mera action än så finns det inte i mitt liv. Om vi räknar bort mina nattliga drömmar. Jag har inte kommit ihåg en dröm på väldigt länge men imorse vaknade jag med minnet av Bryssels korridorerna och en diskussion huruvida EU ska gå vidare i frågan vad gäller en gemensam utrikes- och säkerhetspolitik. Hjäääääääälp!

No comments: