Wednesday, May 10, 2006

10. maj (yep. it's still 10th of may)

Våren har kommit till Stockholm! Egentligen kan man säga att sommaren har kommit till Stockholm! Det här året hoppade vi över våren! Solen skiner som bara den, men jag går på akne-behandling så jag får inte sola ryggen. Min lägenhet doftar kaffe och nyklippt gräs. Det är varmt!

När jag stod i duschen imorse efter att ha varit ut och sprungit en halv timme (det gick förvånansvärt bra jämfört med senast jag var ut och "joggade") så kom jag på en lysande idé och ju mera jag tänker på den desto bättre blir den. Jag hoppar av B-kursen och satsar istället på att tenta matten samt inträdesprovet i Åbo.

Min uppsats-handledare åker bort på måndag och jag har inte ens börjat läsa allt material han gav mig. Dessutom ska uppsatsen e-postas till en kursare på tisdag, vi har "halvvägs-opponering" den nittonde. Istället för att få flera magsår, tyngre psykisk press och gräva mig djupare ner i skiten, så ger jag upp! Jag kastar in handduken! Lägger mig på rygg med tassarna i luften! ..inte bokstavligen såklart, inte nu när jag lyckats hålla mig ifrån det där otyget en längre stund.

Jag hoppas att det är en bra plan jag har. Nu ska jag ut i tvättstugan igen och hänga tvätt. Senare ska jag iväg till jobbet, men jag undrar om jag hinner via universitetet för att prata med studiehandledaren och höra om min idé är bra eller inte. Jag är rädd för att IR:s studiehandledare är knas-gubben som håller i trådarna för moment 3 och 4 i B-kursen, dvs professorn jag har nu..

4 comments:

Anonymous said...

hmm. ja, jag vet inte jag. låter jobbigt i vilket fall.. hur mkt matte är det du har att göra? fast ok, det är ju ingen egentlig brådska; du kan ju göra uppsatsen senare/nästa år -fast tror du ändå inte att det smartaste kanske är att göra uppsatsen, o istället lämna matten så länge? det är bara så enkelt att lämna uppsatser liggande, o så svårt att komma sig för att göra dem sen -då när man inte har ngt 'tvång', deadline som så... vet inte. men lycka till vad du än dör -o det löser sig!

Anonymous said...

öhöm; ska ju alltså så klart vara: vad du än GÖR, inte dör...

it's a lifestyle... said...

:-D "vad du än dör -o det löser sig!" Precis vad jag alltid sagt..

PS. Just hemkommen från ännu en träff med två-meters mannen som är småkusin med pojkvännen till vår gode vän biologen.

Bonden Paavo said...

neeeeeeeeeeeeej!