Saturday, May 20, 2006

Människor!

Inatt Emmanuel. Imorse Oussama. Idag Albert. Ikväll Christer? Imorgon Luis eller Alberto? Alexander lite hela tiden. Ja, och så är det tänkt att man ska plugga också, och träffa sina riktiga vänner. Jag försöker dra mig ur, jag slingrar mig undan. Då undrar en person om jag är blyg för att jag inte varit så nära någon kille tidigare. Ursäkta?? Eh, nä just det.. Du har nog rätt.. Jag har inte.. Ser jag verkligen så oskuldsfull ut??

Det regnar idag. En bra (?) ursäkt för att inte sticka ut och springa. Det har bara blivit en gång den här veckan. :-( På tisdag gäller det. På onsdagen kommer sedan Moisés, han telekommunikationsingenjören från Madrid som gjorde sitt ex-jobb om digital divide för 'Ingenjörer utan gränser'.

Vi (Oussama och jag) pratade minst en halv timme, om inte mera, imorse när han ringde från en mobil. Det är något i hans tonläge, när han vänder sig till mig och ger mig full uppmärksamhet, som gör att jag känner mig speciell. Det mesta går och kommer i hans liv, och jag måste ärligt säga att jag aldrig trodde att vi skulle hålla kontakten under hela året. *tänker en stund på tårarna som fälldes vid avskedet på flygplatsen* Jag är faktiskt lite nervös inför återseendet om 20 dagar!

2 comments:

Anonymous said...

vem är albert, luis o alberto? kram!! (o vem var det som trodde så högt om sig själv -och om dig! :-)???)

it's a lifestyle... said...

Albert är min danslärare och det var han som trodde att jag inte varit med någon annan man förut.

Luis är han killen som sov mellan Katta och mig i Uppsala och Alberto är han som jag efteråt haft kontakt med. Det var väl att överdriva lite då jag jämställde dessa två med Emmanuel och Albert, men.. :-)