Monday, May 29, 2006

P(r)opaganda

I lördags blev det Popaganda, trevligt. Kvällen avslutades i en korridor på Lappis i sällskap med ett gäng spanjorer. Jag var hemma och i sängen vid fem-tiden. Söndagen var vigd åt paella, solen strålar när jag vaknar men inom tjugo minuter hade det börjat att åska, paellan var inställd. Istället brunch på café i Gamla Stan, portionerna var mini-små. Bikini-tittande på Åhlens. Uppraggad av en haitier på Cityterminalen. Tillbringade buss och båtresa till de vackra öarna i sällskap med en trångsynt åländsk blivande doktorand i biologi, inriktning cyanobakterier och ännu någon sorts plankton. Kan man verkligen ha så genuint olika syn på livet? Eller, ursäkta "livet".

Ibland känns det verkligen bara så meningslöst att försöka förklara sitt tankesätt. Jag vill inte känna mig som någon översittare, men när det inte verkar finnas utrymme för alternativa tankar hos samtalspartnern så kan man inte känna något annat. Är det verkligen så att mainstream-människor inte känner till något annat och därför inte heller gör något aktivt val gällande åsikter? Och de som känner till och har rum för att bearbeta alternativa tankar är de som inte längre är mainstream? Tråkig värld man lever i...

mainstream fakta: +luis har flickvän (men jag har tänkt bjuda på middag ändå -om vi bara får ihop våra scheman). +alberto? +hicham i rabat verkar trevlig. +jag missade emmanuels spelning i lördags -igen. +jag missade reggae-spelning på limpbar i fredags och taabu "missed me there". +christer verkade bli besviken när han inte hann "få omkull mig" innan ex:et och sonen kom tillbaka från kreta. +alexander börjar bli otålig och vill ha svar om oss. +jag har inte hört något från oussama sedan den morgonen han ringde mig då jag var hos em, börjar eventuellt bli orolig eftersom han brukar svara på sms. +stolt över att jag sade sanningen om att jag "already meet a lot of people and I can't be meeting more" till johni, tyvärr förstod han inte och prackade på mig sitt telefonnummer efter att jag totalnekat till att ge mitt (det är ändå framsteg i nej-sägande).

No comments: