Wednesday, May 10, 2006

10. maj

Igårkväll när jag kom hem förträngde jag alla måsten och lade mig ner i soffan för att titta på "Lucía y el sexo". Vissa scener påminde allt för mycket om värsta erotik filmen, men Julio Medem visade en svart anspelning på sex.

Nu sitter jag och lyssnar på Placebos nya skiva - Meds. Den är väl egentligen ganska typisk Placebo (men vad vet jag om musikrecension egentligen) och det är väl kanske just därför jag också tycker om den här skivan. Brians spröda underbara röst är genomgående på skivan och soundet är Placebos underbara sound. Bara genom att titta på skivomslaget så kan man se att det är en skiva i stil med de två tidigare - Meds, Once more with Feeling och Sleeping with Ghosts är alla omgärdade av färger i den kalla blå/grå-skalan och nakna kroppar. På bandets hemsida finns intervjuer med Brian och Stefan (svensken!) men Steve verkar ha hoppat av. Jag har inte följt bandet på evigheter, så jag har inte någon koll..

Oj, nu är klockan nio, jag borde ut och springa innan min tvättid börjar. Snacka om sömnproblem.. Jag har flera dagar i rad inte kommit upp ur sängen tidigare än tio-elva-tiden, imorse vaknade jag med ett ryck kl 06.30. Jag var säker på att det var kväll, hur kunde jag annars vakna och känna mig så pigg och utvilad? Jag borde ta itu med mitt liv (dvs skicka in deklaration och övriga papper som skulle varit på Åland i början av maj) och dessutom kanske skriva lite på uppsatsen.. :-s Det verkar inte bli så mycket av den.. Jag är totalt värdelös!

Ingenting blir bättre av att det finns någon som jag (tror att jag) kan lita på, och som vill att jag litar på honom. Någon jag träffade första gången den första juni nittonhundranittioåtta. Jag träffade honom igår igen, han är verkligen stabilare än någonsin. Och han tycker det är hans tur att ta hand om mig efter allt jag gjorde för honom (tack, äntligen uppskattar han det). Visst vore det trevligt ibland med någon som städade lägenheten och betalade hyran, men jag tror det är skönare att ensam krypa ihop i ett hörn när saker och ting känns jobbiga, än att behöva vara trevlig och omtänksam mot någon annan.

Nu ska jag ut i skogen!

1 comment:

Anonymous said...

åh! den är ju jÄTTEbra ju (filmen alltså)! och då är jag ändå pryd... :-)

lycka till med uppsatsen -det fixar du! du tror val inte jag går omkring o är kompis med en dumbom heller -hmpff! lite mer tro om man får be! :-)

Och NEJ; INTE falla dit igen! !!!

Kram kram kram!