Saturday, May 13, 2006

Quinoa, manipulation och trötthet

Det var slut på naturell tofu i Huddinge idag, det fanns endast marinerad kvar, men eftersom jag hade tänkt marinera själv så var det inte något alternativ. Istället provade jag äntligen på svarta bönor! :-D Jag tillredde en sallad med quinoa, svarta bönor, salladslök, avokado, sallad, olivolja, vinäger, salt och peppar. Den wookade tofun får vänta...

Jag har börjat säga nej igen. Kanske borde jag vara stolt, men jag är inte det, istället skäms jag över att den kallt beräknande och manipulativa personen inom mig kommit fram igen. Det skulle vara så underbart om jag kunde förstå mig själv! Varför reagerar jag så här i vissa situationer? Och speciellt när min känsla inte har någonting med verkligheten att göra? Kan det vara så att en person som älskar sex kan vara tvungen att leva i avhållsamhet för att må bra? Jag får det inte att gå ihop..

Nu har jag ätit upp min mat och som vanligt efter att ha ätit blir jag sömnig och godissugen. Det är inte kul att äta mat när man vet vad man måste gå genom efterpå. (Hum, är efterpå ett svenskt ord eller har jag bara översatt det från norska??)

2 comments:

sedermera said...

maten låter goooood - molt be tia! kommer du hit och lagar också?

säga nej är nog bra ibland...

Bonden Paavo said...

efterÅT?