Wednesday, May 31, 2006

tråka...

Jag hade något att blogga om tidigare, men jag minns inte vad.. Eventuellt skulle jag bara nämna mina 7,4 km på 42 minuter, men det borde ha varit något av större vikt. Just detta inlägg kommer att bli en enda lång ramsa av gnäll, en stor del onödigt gnäll men det finns också något som ligger bakom...

Sedan jag kom hem till mamma och bror har jag fått slava, med undantag av måndag förmiddag -då jag sov. Igår var det middag med las abuelas, idag blir det avslutningsmiddag för min bror -frågan är om han kommer att dyka upp eller inte. Jag har hackat grönsaker, bakat kakor, dammsugit, plockat blommor.. you name it! När min halv-timmes vilopaus äntligen kommer ska jag hinna göra allt studerande som ska vara gjort till imorgon (glöm det!) och ännu mera saker (kommer till det).

Just nu ligger jag på ett kallt köksgolv då det trådlösa nätverket av någon anledning vägrar att fungera, min far skriker åt mig för att min bror inte är bäst i klassen och min bror skriker åt mig för att jag.. jag vet inte varför, men härjar det gör han! Inatt kl 02.30 ska jag vara inne i Mariehamn för att därifrån ta taxi till Långnäs och färjan till Åbo. Vad jag nu ska dit och göra när jag inte hunnit förbereda mig något?!

Vi har fått klartecken från Fes. Jag väntar på svar från Tanger och Rabat. Jag väntar också på svar från Barcelona (och Liverpool?)! Men visst, jag får väl fortsätta med mitt eget race..

No comments: