Wednesday, May 03, 2006

sååå sööööt!

Det lilla knytet var bland det sötaste jag sett! Jag har nog inte besökt någon på BB sedan min lillebror föddes, och det är inte särskilt mycket som jag kommer ihåg av det heller.. Men helt otroligt vad vackert det är! Det är många som säger att nyfödda bebisar inte är söta, snarare tvärtom, men jag kan inte hålla med. Litenheten, skörheten, komplexiteten, för att inte prata om kämpaglöden, hos en sådan liten guldklimp till krabat, allt är bara så vackert! Jag förstår inte hur någon kan göra en försvarslös baby något illa...

Tyvärr finns det alldeles för många som skadar bebisar, små barn och större barn. Aftonbladet publicerar en serie reportage (har letat efter reportagen på aftonbladet.se men inte hittat något -igår på jobbet satt jag och läste artiklarna som publicerats :-s ) för att uppmärksamma övergrepp som sker på barn. Varje dag anmäls fem övergrepp på barn till polisen, endast ett fåtal går vidare till åklagare och ännu färre leder till åtal. Man vet dessutom att mörkertalet är stort, majoriteten av de barn som råkat ut för sexuella övergrepp vågar aldrig prata om det.

No comments: