Thursday, May 03, 2007

fromma tankar efter capoeira-träningen

Igår förstod jag varför man som muslim inte ska syssla med Capoeira. Det kan uppfattas som att den stackars lilla förtryckta muslimskan med sjal, som är gift med en stor grym och aggressiv arab, bara kan ha fått blåtiran på vänster kind då mannen slagit henne... Att jag skulle syssla med Capoeira och fått en spark i ansiktet är nog otänkbart för många västerländska hjärnor. Blåtiran är inte så synlig idag, men kinden är öm... Men jag har bara mig själv att skylla när jag inte skyddar ansiktet ordentligt med händerna!

2 comments:

sedermera said...

aj!

hmm, nu började jag fundera: kan du ha sjalen på när du håller på med capoeira?

it's a lifestyle... said...

Yep. Jag har den så där knuten bakom nacken.. Sjalen hålls nog på plats, det är svårare med håret... Och det är svårt nog att få tröjorna att hållas över rumpan när jag hjular och står på händer...