Thursday, May 24, 2007

Qué bonito es compartir todo!!

Una pareja de ancianos entró a un MacDonals y se sentó junto a una mesa donde unos jóvenes estaban cenando. El anciano se acercó a la caja e hizo su pedido. Luego, desenvolvió la hamburguesa, la cortó por la mitad y puso una mitad junto a su esposa, con mucho cuidado, contó todas las patatas fritas e hizo lo mismo. Metió dos pajitas dentro del refresco y lo puso entre él y su esposa. El anciano empezó a comer su media hamburguesa; la gente, se les quedó mirando con compasión.

Un joven se les acercó, y educadamente les ofreció comprarles otra ración de comida. El anciano, respondió que no se molestara, que estaban acostumbrados a compartirlo todo. La gente, se dió cuenta de que la anciana no había probado bocado, solo miraba cómo comía su marido, y de vez en cuando, bebía un poquito del refresco.

El joven se acercó otra vez y les repitió su oferta. Ésta vez fue la anciana la que le explicó que no, que ellos estaban acostumbrados a compartir todo.

El joven le preguntó a la anciana:
- ¿Y usted, á que está esperando?

Y ésta respondió:
- Los dientes.....

8 comments:

sedermera said...

hahaha!

Anonymous said...

fy faan vad deprimerande.

it's a lifestyle... said...

snyft: öh? får man be om en motivering?

Anonymous said...

haha, förlåt om jag förvirrar dig. förresten är alltså fladdermusbonde o ingen elak anonym nisse, ifall det också kunde tokas fel.. :)

men jo, jag tyckte bara det var en jobbig histoira, jo, kanske lite småkul, men blev mest deppad; hur kommer det sig att de MÅSTE dela osv. eller så tolkar jag bara fel, men sak samma.

it's a lifestyle... said...

fladdermusbonde, de MÅSTE ju inte dela, de VILL ju dela. det är väl ganska gulligt? eller tja, snarare roligt i den här situationen.. vi får väl hoppas att folk inte på allvar delar tänder med varandra..

Anonymous said...

skulle nämligen inte förvåna mig.. jo, var väl småskoj (fast fortfarande deprimerande, tyckte jag) fram tills dess, men sen, hej, vi delar tänder, ingen pension leva på, LÄR ju hända, osv, =inge skoj... i min lilla hjärna alltså!

it's a lifestyle... said...

hm, njaä.. sett ur den synvinkeln (pensionspengar) så är det ju inte kul! men jag tror inte att det var det storyn handlade om heller.. men det är klart, alla tolkar ju ur sin egen situation (nu menar jag inte att du tolkar så där för att du skulle sitta där utan pensionspengar, men tolkningen beror lite på hur man som person tänker..)

du menar väl inte att du sitter på ditt rum och funderar på hur du ska överleva pensionen? :-S gör inte det! det är inte hälsosamt! (säger jag av erfarenhet!) :-)

sedermera said...

men herregud det var ju ett SKÄMT!!! rätt många skämt bygger på att det inte skulle vara så värst roligt om det hände på riktigt...