Thursday, May 10, 2007

Kan inte brorsan skaffa mig fribiljetter?

Skrivet 10 maj 2007 06:00

Suck, jag gillar inte att vakna så här okristligt tidigt! Nyss stod ett gäng finnar och skrattade utanför min dörr, men de verkar ha slocknat nu när jag vaknat.. Jag betalar ju faktist för att få sova här på båten!! Hum, just ja.. :-$ Betalar och betalar.. Både båtresan och buffén jag åt igår, var faktiskt gratis.. Så jag ska nog inte klaga..

Buffét-biljetten fick jag efter att ha skickat in önskemål om vegetarisk mat i kafeterian på Isabella, då hade jag blivit hänvisad till buffén om jag ville ha varm vegetarisk mat. Tyvärr blev jag inte övertalad av bufféns vegetariska utbud heller, hade jag betalat för att få komma in, i tron om att är fanns vege-mat, då hade jag blivit besviken! Turligt nog är att jag börjat äta mera fisk, för fisk fanns det av massor, och god var den. Den spanska tortillan var däremot något av det värsta jag smakat på sedan jag en gång i min barndom provade på surmjölksvälling. När jag sedan kom till efterrätterna var jag så mätt att jag bara orkade ta några smakprover en gång. Det fanns alltså inte mycket vege-mat och än mindre halal- eller kosher-mat, men det är väl klart, vi vege/halal-ätare hör väl inte till företagets målgrupp heller...

En och en halv timme kvar...

No comments: