Thursday, January 01, 2009

Bland lögnare och terrorister

Jag orkar inte skriva längre om all död.. Det kan inte vara sant, 420 döda palestinier i Gaza och 4 personer utanför Gaza-fängelset. Utanför Gaza-fängelset, men på mark som egentligen tillhör palestinierna i Gaza. Ja, tänka er. De skjuter bomber på sin egen mark. Vilka hemska terrorister! (ironi!) Och Israel fortsätter med sina preciserade (ironi!) bombningar. Idag dödades en politisk Hamas-medlem tillsammans med mer än tio andra personer, bl.a. mannens fru och tre barn. Barnen hade begått ett hemskt brott, de hade valt en far som arbetade som lärare på universitetet i Gaza...

Men nej, Israel släpper in hjälpsändningar så det råder då ingen humanitär kris i fängelset. Enligt skämtaren Livni (läs: Lögnaren Livni). Nähä, jag har hört andra historier från de som är inne i Gaza. FN-personal, som ju har stor kunskap i att arbeta i krigszoner och som skall vara "vana" med farligt arbete, upplever det oerhört svårt att utföra sitt arbete. Innan de hämningslösa bombningarna bröt ut så var hälften av Gaza-borna beroende av FNs matransoneringskit. Idag var första dagen sedan folkmordet startade, som FN fick sitt lager av matpaket påfyllt. Ingen humanitär kris. Kiss my ---!

"Vårt mål är Hamas-ledare, inte palestinier" är mantrat som upprepas av Livni och hennes kollegor. Det är lögnen som ska bli sanning, amongst others. Varför är då så många av de döda och skadade kvinnor och barn?? En mor förlorade fem döttrar på en natt!! En annan lögn som skall bli sanning är Hamas raketskjutningar. Nej, jag förnekar inte raketskjutningarna. Men jag förnekar att dessa vore orsaken till det pågående massmördandet. Jag citerar en ung kvinna som är född i fängelset och blev intervjuad på tv "whether with or without Hamas, Israel punishes us." Sedan har vi ju lögnen om männen som lastade "bomber" på en flakbil. Jag tänkte direkt att "nog är de ju dumma om de lastar bomber under öppen himmel"... Men det visade ju sig inte vara så.. Det visade sig vara några män som lastade gastuber. P.g.a. Israels ignorans fick än en gång ett litet barn sätta livet till, och ytterligare fyra män. Filmen kan man se här.

Ni förstår.. och media håller fortsatt tyst. Har de ens berättat om att Hamas erbjudit vapenvila om Israel stoppar attackerna, häver blockaden av Gaza och öppnar alla gränsövergångar? Rättigheter som vilket självständigt land som helst borde få njuta av, men som Palestina aldrig varit i närheten av att uppnå. "Israel drog sig tillbaka från Gaza...." Ännu en lögn! Det enda media inte håller tyst om är Israels "framgångar" och palestiniernas motgångar... DN lyckades jättebra beskriva israelernas närvaro på nätet som något positivt, medan palestinierna däremot, enligt DN, använde sig av ohederliga metoder. Suck! Jag berättade för länge sedan om Réseau Voltaire. En sida som lite för ofta publicerar sanningen om Israel. Sidan ligger oftare nere än uppe, pga att den attackeras av zionister som inte vill att sanningen sprids. Dessutom lyckas nätet vara fullt av zionister som spyr ut sitt hat och sprider lögner om de som söker -och publicerar- sanningen. Inte ens på Livestations Al-Jazeera (english) chat får man vara ifred och absolut inte på sin egen blogg... Hur orkar ni??

Och så kommer försvarstalet. Nej, jag hatar inte judar. Jag tycker fortfarande att det finns många goda judar i vår värld. Jag hatar inte israeler. Jag tycker fortfarande att det finns många goda (om än underliga) israeler. Jag hatar inte ens zionisterna. Min energi behövs till annat än att hata små ettriga terrier. Jag vill bara ha lite mera rättvisa i den här världen!

Palestinagrupperna: Svenskt biståndsprojekt skadat vid en israelsk bombattack i Gaza. Militära mål, eh.....

[1] [2] [3] [4] [5] [6] [7]

PS. Bröder och systrar, våra du'as hörsammas. Fortsätt att göra du'a för våra bröder och systrar i Gaza och på Västbanken! Bukhari rapporterade av Abu Darda att Profeten (sas) sade: Du'a som en muslim gör för en bror eller syster i dess frånvaro är accepterad. Det finns en ängel bredvid dig, varje gång du gör du'a för din bror eller syster säger ängeln: Amin! Detsamma för dig!

No comments: