Monday, January 12, 2009

Stress

Min mage vänder sig upp och ner och ut och in...

Mina två dagar i Stockholm var väldigt trevliga! Träffade trevliga vänner som jag inte sett på evigheter och demonstrationen drog 8.000 personer hörde jag. Men oh vilken stress! Jag hade helgen minutplanerad för att hinna med alla tåg och bussar. Hade något transportmedel varit försenat hade hela planen fallit... Och jag höll på att missa ett tåg pga en sen buss, men de öppnade dörrarna igen när jag kom springande med min stora tunga väska.

Idag är jag i Åbo och även här har jag ärenden att uträtta och vänner att träffa. Ikväll kl 21:00 hoppas jag på att ta båten till lugnet! Jag skall inte göra någonting!! Förutom skriva juridik-tenta, sy ett par byxor och genomgå en intervju samt fotografering. Jag har också lovat mig själv att baka en gräddtårta och åka till min mormor och prata strunt. Eller, hon får prata strunt, jag hinner oftast inte säga så mycket... :-) Mormor är söt, men liksom många andra äldre är hon väldigt ensam...

Nu måste jag röra på mig! Hej hej.

PS 890 döda och 3800 skadade palestinier... Men Hamas fortsätter med sitt motstånd, subhan allah!! Må Gud hjälpa palestinierna. Må Gud sända ner änglar till palestiniernas hjälp, liksom Gud gjorde under slaget vid Badr. Må Gud återge palestinierna deras land. Ameen.

2 comments:

Anonymous said...

njut av lugnet på ön!

it's a lifestyle... said...

jo, tack! jag njuter!! (även om lugnet inte riktigt hunnit infinna sig än.. igår bakade jag, idag har jag agerat fotomodell..)