Wednesday, January 07, 2009

Lite glädje bland all sorg...

Glädje 1: Min cd/dvd-spelare fungerar igen! Jag vart så irriterad över att den inte fungerade och inte kunde jag ju heller be min man springa in till grannen med min backup-skiva varje gång det var någon fil jag behövde ha... Så jag tog i med lite kraft och tryckte in hela modulen. Det hördes ett klick, spelaren började snurra på och den gröna lampan tändes. Fråga mig inte hur spelaren har lyckats hoppa ur sin position dock. Det är för mig en gåta!

Glädje 2: Jag har fått lön!!! Jag vet inte precis varför, jag kan inte minnas att jag skulle gjort något arbete, men jag har fått lön! Drygt 230 euro damp ner på mitt bankkonto från Landskapsregeringen.

Glädje 3: Jag har en chans att få samtliga juridik-böcker sålda och kamma hem en del välbehövda kontanter. Problemet är att jag kanske får dem sålda innan jag ens hunnit börja på tentan, vilket kanske inte är det bästa utgångsläget. Al-hamdoulillah så har jag åtta pluspoäng med mig från seminarierna, vilket gör att jag behöver ha åtta poäng mindre för att få godkänt på tentan. Gör jag bara krysstestet den här veckan så får jag (maximala) nio poäng med mig till tentan.. :-P

Ingen glädje direkt, men väl tillfredsställande för min hjärna är att jag nu skall ta mitt pick och pack incha allah och bege mig iväg till ett varuhus som säljer bara tyger!

Syster Zahra: Jag har bokat en "kryssning" till Åbo. Har du tid för mig på måndag? :-) Annars så kan vi ju strunta i det, också..... Hur gick det förresten med din kand? Kanske jag borde maila dig istället för att skriva här.... :-) Men inte nu, nu skall jag och titta på/köpa tyger!!

2 comments:

Zahra said...

Jaaaaaaaaaaaaa det är klart jag har tid för dej!!!! Vad glad jag blev nu :-D (men bara på villkoret att du inte pratar om min (icke-existerande) kand :-p)

Kramar och ha en bra resa inshallah!!

it's a lifestyle... said...

Okej, I promise! Int ett ord! Incha allah. Jag måste säga att ditt tidsschema lät lite tajt, så jag klandrar dig inte! :-) Men vi kan väl prata om Aisha (radiallahu anha)? :-)