Wednesday, July 12, 2006

dressed for success

Min kaftan gör succe här i huvudstaden. Det började på jobbet, jag hade den liggandes på bordet bredvid mig och två av mina arbetskamrater kommer fram och börjar peta på den och säger att den är fin (2 p). Efter jobbet på vägen till tunnelbanan så smiter jag in på Ica vid Karlaplan för att inhandla lite lök och paprika, den unga killen i kassan påpekar att han gillar min kappa (3 p). På pendeltåget frågar killen bredvid mig efter en penna och i nästa andetag säger han att min kaftan är fin och att han inte sett någon svenska bära en sådan tidigare (4 p). Strax innan Huddinge, damen som sitter snett framför mig sträcker sig fram för att säga att min kaftan är vacker (5 p). När jag ställer mig upp påpekar hon att jag bär upp den väldigt vackert i och med att jag är så lång.

3 comments:

Anonymous said...

vad fiiiint! men menar du den hellånga, eller den som ar del av 'byxdressen'?

Anonymous said...

och är det inte för varmt för sånt i sthlm just nu?

it's a lifestyle... said...

den hellånga...

nej, inte på kvällen när jag ska hem efter jobbet, då är det inte för varmt -inte för mig åtminstone!