Sunday, July 16, 2006

Många Fahrenheit idag...

Vi verkar ha haft en varm dag idag! Som vanligt höll jag mig inomhus fram till fem-sex-tiden då jag traskade iväg till centrum för att storhandla (lite grönsaker för 141 sek). Några reklamaffischer som hänger uppe på stan hävdar att det finns fyra orsaker till att stanna inomhus i sommar, telefon + tv + dator + telia. Jag hävdar att det räcker med dator + ComHem! Idag har jag fått hem en hel del intressant musik, jag ryste av välbehag i hela kroppen när jag återigen fick höra Saber El Robaey med låten Eezet Nafsi. Mitt problem nu är att jag inte vet hur jag ska få artistnamnet på den amerikanska killen som konverterat till islam och som gör låtar om Allah på delvis engelska och delvis arabiska. Speciellt intresserad är jag av den där låten där de sjunger Allah ou Allah ou Allah.. upprepande i bakgrunden. Jag älskar den låten!

Jag har kollat på Fahrenheit 9/11 också. Jag borde inte titta på sådana filmer, jag blir bara så upprörd. Allt handlar bara om makt och pengar i den här världen! Jag kan bara inte förstå varför det ska vara så otroligt eftersträvansvärt? Att folk gör vad som helst för att få lite nollor på kontoutdraget och för att ha möjligheten att spela en kombination av Sims & Age of Empires -med mänskliga spelgubbar. Kan vi inte alla bara njuta av det vi har? Och bjuda in de som inte har något till att njuta med oss? Vi sätter oss i en ring och tar varandra i handen...

No comments: