Saturday, July 15, 2006

Filmhelg

Efter inflyttningsfest hos en kollega (med studsmatte-hoppning, kubb, trance-dance och mat) åkte jag hem och kollade på Bowling for Columbine. Den filmen har jag planerat att se under, om möjligt, en ännu längre tid än Hotel Rwanda.

Alla vet vi att filmen är chockerande och man blir illamående av många amerikaners attityd och tankegångar, det förväntade jag mig av filmen. Det som gjorde mig förvånad och ont att se var hur Mary Lorenz [Director of Media Relations of K-Mart], hanterade Mark Taylor och Richard Costaldo, två pojkar som blev skottskadade vid dramat i Columbine. Hon hälsade och tog i hand med först Michael och därefter Mark medan hon däremellan vinkade generat till Richard som sitter i rullstol ! ! ! Snacka om att bli särbehandlad...

Well, de fick åtminstone K-Mart att lova indragen försäljningen av ammunition, undrar om det fortfarande håller?

Jag ser fram mot Moores nya film, Sicko! Men dessförinnan ska jag hinna med Fahrenheit 9/11..

No comments: