Wednesday, January 24, 2007

Did I tell you about....

...me being the only female (except the teacher) in my English class?

Idag höll jag på att koka över, vi skulle jobba i grupper (vi är indelade i grupper med fem personer i var grupp, det är alltså alltid samma personer som jobbar ihop) och vid en diskussion får jag höra att det skulle vara bättre att anställa en person som vid flertalet tillfällen varit onykter på arbetet och på möten under den senaste tiden än att anställa en person som för tio-femton år sedan åkte fast för snatteri några gånger.

Vidare skulle vi skriva cv för två personer som vi fått foto, namn och ålder på. Visserligen fick jag in att en kvinna studerat antropologi (killarna visste inte ens vad det var, men de vågade inte fråga heller), men sedan slutar det med att killarna kommer fram till att hon har svårigheter att samarbeta med män och att hon är en militant feminist. Jag bibehöll mitt lugn och frågade
-Vad är en militant feminist?
Vet ni vad jag fick till svar???
-Det finns ju militanta veganer, så en militant feminist är en som slåss och springer omkring och sprejar [sprejar vad?] på män.
Efter det var jag bara tyst, som tur var så slutade föreläsningen så jag fick gå hem i snöyran och kylan i lugn och ro.

Kan man bli mera förolämpad inom loppet av trettio minuter?? Det värsta är nog att killarna inte ens visste vad de pratade om.... Eller också så gjorde de det, och då blir allt bara ännu värre.... :-/

No comments: