Monday, January 01, 2007

Gott Nytt År

Jag tänker för mycket på vad andra tänker.. Det är svårt för mig att erkänna min religion bara för att jag är rädd för reaktionerna från min familj och från bekanta som inte vet bättre. Jag sitter tyst och ler, varken medhållande eller protesterande då bekanta yttrar totala dumheter, bara för att inte behöva trassla in mig i krångliga förklaringar och slutligen ändå verka vara helt koko. Ibland funderar jag ändå på om det inte bara är jag som tror att folk tänker så mycket, de kanske egentligen inte alls bryr sig...

Jag total-dissade gårdagens nyårsfirande, jag gick och sova kl 18 och vaknade igen kl 09.20 imorse. Det bästa nyåret sedan jag var liten och inte visste bättre! Jag missade i och för sig Grevinnan och Betjänten, som jag planerat att titta på, och så missade jag en hel kväll ensam hemma, något jag tycker är väldigt skönt, men det var skönt att sova också!!

När jag vaknade startade jag mina mobiltelefoner igen, sms:en trillade in (det var tur att jag stängde av dem igår, annars hade jag inte fått sova ifred). Det var ett meddelande som verkligen förvånade mig, jag hade inte trott att jag skulle höra något mera från den personen, senast vi träffades var i maj förra året (7 månader sedan). Tydligen hade jag gjort intryck på honom, innehållet var riktat till mig och meddelandet avslutades med T dseo.

Med risk att verka för stor på mig så skriver jag följande stycke...

Här går jag omkring och tror att jag är naturlig och avslappnad, men jag verkar snarare vara någon vandrande sex-gudinna som folk åtrår (det är bekräftat att jag är una maquina de sexo i alla fall). Observera det handlar enbart om sexuell lust och åtrå... Är jag tyst, blyg och tillbakadragen så är det någon som ser det sexuella i det, är jag rättfram och pratglad är det någon annan som gillar det. Att jag har smutsigt hår och finnar bryr sig vissa inte om och ibland är de där extra grammen på rumpan extremt sexiga. Är det konstigt att jag vill täcka mig och genom ombud fixa en god människa som ser mig för den jag är och för det jag kan göra??

Under mellandagarna pratade jag mycket med M och M från Egypten då jag såg deras reaktioner på de svenska tjejerna, vi skrattade och skämtade ihop. När M såg min mobil (där det står Allah på arabiska som bakgrundsbild) kändes det som att vår relation förändrades, istället för att vara en av de där som han tittade på blev jag tilltalad på ett annat sätt och han ville gärna berätta om Islam för mig. När vi skulle skiljas åt berättade han att han ville kyssa mig och jag var känslomässigt tillbaka på min vanliga plats...

M vet något om mig som bara han, jag och Allah vet. Och snart vet ni också det. När vi besökte moskén så uttalade jag shahada för mig och för Allah. Dagen efter gjorde jag mina tre första salat.

2 comments:

Anonymous said...

Här går jag omkring och tror att jag är naturlig och avslappnad, men jag verkar snarare vara någon vandrande sex-gudinna som folk åtrår

Yes, and your precense is adictive.

//Secret Admirer

it's a lifestyle... said...

Haha.. Och jag som bara drar mig undan...

(Jag tar för givet att ni vet att jag inte tror att jag är någon vandrande sex-gudinna, ibland blir jag bara så trött på att bli behandlad på ett visst sätt bara för att jag har en vagina)