Thursday, January 11, 2007

Jubileum: 200:de inlägget.....

Det händer så otroligt mycket i mitt alldeles underbart händelserika liv, så jag måste ju bara dela med mig av några godbitar...

Al-Jazeera skriver om resultatet av USA:s aktivitet i Somalia: Eight to 10 "terrorist targets" were killed. (Jag gillar de där nassöronen kring terroristmål). Är Somalia bara ett sätt för USA att få folk släppa ögonen på Darfur, där man med ökade spaltmeter i pressen krävde någon form av intervention strax innan Somalia-händelserna?

Så sent som i tisdags tänkte jag att det nog blir fullt upp den här terminen med alla studier, men ändå så stiger jag upp på onsdag morgon och anmäler mig till ännu en kurs och springer sedan iväg på föreläsningen.

Finns det inget jag kan gora for att du ska andra dig . Jag vill alltid vara med Dig . Vill hora dig skratta och gora dig lycklig [...]

Jag måste ju få gotta mig lite också.. Problemet är att jag gottar mig inte, jag får dåligt samvete.. Snälla, kan någon påminna mig om varför jag lämnade dessa två herrar?

me amur pate es un mar. mar grande no hay naden estas tu yasto nadando en me corason. me amur pate es syego sin ujos tkm y no kero perderte loka [...] walah adem me pinsamento contego es limpyo tkm y tkm y to losaves [...]

Igårkväll glömde jag att ställa klockan då jag var så djupt försjunken i tankar om ödet och hur det kan fungera, ett ämne jag diskuterade med min vän i Rabat strax innan jag gick och lade mig. Jag vaknade imorse med hjärtat i halsgropen och lika trött som när jag gick och lade mig, inte konstigt så som jag fick springa för att försöka komma ikapp bussen... I skrivande stund får jag känslan av att det inte var första och enda gången jag hade den drömmen..

Jag är med ett större sällskap på en buss, jag är uttråkad och går fram till chauffören för att höra hur lång tid det är kvar tills vi är framme i Stockholm, av någon anledning är jag plötsligt på utsidan av bussen medan alla mina saker (så som pengar och telefon) är kvar i bussen. Jag upptäcker att jag gått (?) fel väg, bussen svänger vänster i korsningen där jag gått rakt. Jag springer för att hinna till den rätta hållplatsen (hur ska jag komma hem utan varken pengar eller telefon), men just när jag kommer ut ur kurvan och ser bussen så börjar den rulla ut från hållplatsen.. Där vaknar jag, utan att få veta om busschauffören ser mig komma springande och viftande och då stannar, eller om den andra bussen vid hållplatsen ser mig och hjälper mig (den bussen går till Västerås, tror jag det var). Just ja, jag bär på något klumpigt också, typ ett par tunga skor eller liknande.

Det tjuter i mina öron. I båda öronen. Massor. Hela tiden. Jobbigt..

Nä, nu ska jag antingen göra nytta eller också sova. Har suttit ett tag och kollat flygpriser, jag måste bara våga kasta iväg 2 lappar.. Det är lite svårt när jag inte vet hur jag har det ställt om ett par månader.. :-s


No comments: