Thursday, January 04, 2007

Och folk säger att kvinnan inte respekteras i Islam??

Who should I give my love to?
My respect and my honour to?
Who should I pay good mind to - after Allah, and Rasullullah?
Comes your Mother,
Who next? Your Mother
Who next? Your Mother
And then your Father

Min mamma är jättesnäll! Bara det att hon kanske inte alltid tänker på allting.. Som att jag i över ett års-tid har sagt att jag äter vegetarisk mat... Igår plockade hon fram mat från frysen, det blev nötbiffar med skinksås. :-S Ändå har jag dåligt samvete för att jag klagade på maten hon ställde fram åt mig; för det första var den inte vegetarisk, för det andra var det inte halal-kött och för det tredje var det gris. Det märktes att hon tog åt sig kritiken och just därför har jag dåligt samvete.. Jag gjorde det inte på ett snyggt sätt..

När jag ändå pratar om dåligt samvete, jag kanske har nämnt det tidigare, det var en dag jag skulle åka till Uppsala för att hälsa på E&T, men pga lite för många snapsar på KGB kvällen innan så kunde jag inte stiga upp ur sängen och fick ställa in besöket. Något jag haft dåligt samvete för ett tag nu...

Nu håller jag på att försöka packa ihop alla kläder jag tvättat under dagarna här hemma. Ah, jag förstår inte att man måste ha så mycket saker!! Jag vill inte ha några saker! Nu ska jag kasta ut katten...

Fotnot: Rasullullah betyder Guds sändebud. Citatet är från inledningen av "Your Mother" med Yusuf Islam

*** UPDATE ***

:-D Jag läste det där om att kasta ut katten och att jag inte vill ha så mycket saker. Ett förtydligande krävs nog, jag skulle inte kasta ut katten för att ha mindre saker, utan för att han ska vara ute och sedan komma tillbaka till det att mamma och jag ska åka...

No comments: