Monday, January 01, 2007

post

Efter att jag fick de där två breven på e-post i december så har jag gått och tänkt att jag borde svara på dem, ett svar som förklarar varför jag inte åker till Belgien och som förklarar varför jag inte anser mig vara en mentirosa. Det har liksom bara inte blivit av.. Så idag dyker han upp på msn. Hjälp! är min första tanke.

Det går bra och vi pratar lite, jag förklarar att jag måste avsluta mina studier och jag avbryter röstkonversationen när han mest sitter och säger att jag är en mentirosa. När vi konverserat skrivandes en stund går han sedan offline. Jag rycker på axlarna och tänker att nu slipper jag skriva mailet i alla fall, jag fick ge min förklaring och tacka honom för allt han lärt mig. Jo, han har lärt mig mycket, fortfarande kan jag snubbla över saker han upplyst mig om men som jag aldrig riktigt förstått varför och därför tyckt det verkat onödigt. Nu förstår jag mera och jag får förklaringar som jag pusslar ihop. Det största problemet för oss två är nog språket, därifrån kommer de största missförstånden mellan oss.

Så efter ett tag loggar han på igen. Jag är fortsättningsvis en mentirosa och han jämför mig med la magda*, jag är tom sämre än henne.. Jag påpekar att han borde sluta att prata strunt och istället frukta Allah. Efter lite mera struntprat säger han "voy aganar la veda simpre yaverimos". Äntligen får jag möjlighet att påpeka att ganar la vida inte är det viktigaste, han undrar själklart vad som importa isåfall. Jag svarar, "el dia del juicio final". Han skriver länge...

saves loka estoy contento pq hablo kontego y tambian kontento pq estas mosalmana kero ate lmejor de todo menganllaste pero no pasa nada me corason muy grande chwerte rn tu veda me frota de antes bay loka bay y tenes rason de el dia del juicio final tkkmmmm bay loka

Det om domedagen var inget jag sade bara för att säga, jag sade det för att det är sant! Jag nästan hoppas att det här var vår sista konversation, det är fina ord som avrundar vår vänskap och som jag gärna bär med mig. Jag har ändå lärt mig mycket av honom och trots allt så förtjänar han stor respekt av mig.

* Magdalena är tjejen som slarvade bort 400€ åt honom och sedan anmälde honom till polisen och pga detta är han efterlyst i Barcelona. Det är hon som han vid upprepade tillfällen sagt att han ska matar (det låter mindre cruel på spanska).

No comments: