Sunday, January 28, 2007

Våningens Söndagsbastu

Våning fyra håller jag till på, men vi har även en våning under oss och en våning över oss. Våning fyra sägs vara problem-våningen och efter mitt besök på våning tre så kan jag förstå. Renligheten mellan de två våningarnas kök skiljer sig markant, men jag måste ärligt säga att jag trivs bättre i vårt kök.

Söndagkväll kl 18 är det bastu, vi är fyra tjejer (tre från min våning och en från våningen under) som skapat traditionen som går långt bak i tiden -två söndagar har den nu funnits. Kvällen till ära sprang några tjejer ut och vände sig i snön, något jag däremot avstod ifrån då Kårens bakgård kan skådas från majoriteten av bostädernas fönster.

Efter bastun var det filmdags. Vi plockade fram glass, persikor, lakritssås, blåbärspaj och popcorn, gick ner en våning och kröp ner i varsin stol/gungstol/hängmatta/säng och skrattade gott till Yalla Yalla.

Nu ska jag koncentrera mig på H.

1 comment:

Anonymous said...

om det är fares film så stavas den väl faktiskt 'jalla jalla'?! hur det än månne skrivas på rikigt. så det så! :)