Tuesday, January 16, 2007

Haha...

Jag vet inte om man eventuellt torde (jag använder synonymer.se för att hitta en synonym till ordet bör och som inte är det vardagliga måste -annars skulle jag aldrig använda ordet torde) börja tvivla på SAOL. Jag slår upp ett ord på to och ser ordet tokvänster. Jag visste inte att det var accepterat att extremliggöra något genom att lägga till t-o-k innan...

Enligt en undersökning gjord av Forum för Levande Historia om islamofobi har personer med högre utbildning en positivare inställning till muslimer än vad personer med lägre utbildning har. Ett faktum som jag hört olika personer både förkasta och ställa sig bakom. Personligen tror jag att det både är sant och falskt. Jag tror att kunskap minskar rädslan för det okända och därmed höjer den positiva attityden, men samtidigt tror jag också att de med högre utbildning insett vikten av att vara PK och detta ger utslag i undersökningar, men vad personen egentligen känner inombords är det ingen som vet. Men det är ju ofta det allt handar om, den synliga reaktionen, vad folk egentligen tänker är inte intressant, så länge de inte yttrar sig om det...

No comments: