Saturday, January 27, 2007

Våningsfest

Det ordnades en våningsfest för att de nyinflyttade skulle lära känna alla, och alla skulle lära känna de nyinflyttade. De nyinflyttade är jag och en kille som jag såg för första gången på festen. Alla är de övriga boende i korridoren.

Sannerligen, jag kände redan i stort sett de flesta på den festen, tom några killar som inte ens bor i korridoren, hade jag redan träffat. Vi körde två presentationsrundor, den första var kort och formell, den andra (lite senare på kvällen) tog två timmar och det togs upp allt mellan syskon, religiositet och vad man gör ensam på rummet på kvällen.

Festen var i form av ett knytkalas + O.P.M. Alla tog med något som vi sedan ställde fram på bordet + Oma Pullo Mukaan. Jag förberedde moccarutor som blev uppskattade och även följande dag fick jag ta emot beröm för de goda moccarutorna. :-) Det är ett trevligt gäng som jag bor med!

Har nu suttit 2h 30min med V i telefon -mitt i natten. Dags att sova! Klockan är 03:59

1 comment:

it's a lifestyle... said...

hehe - vore det inte för att jag använder Mozilla själv så skulle jag ta bort den här kommentaren...