Monday, November 21, 2005

Hedersideologi

En länk till några intressanta ord...

Tro inte att jag fått någonting gjort idag :-S
Förutom lite tankearbete.. Jag har funderat på hur mitt liv skulle vara om jag vore en man. Nästan allting hade varit lättare då, jag hade blivit tagen på mera allvar, speciellt inom vissa kretsar. Jag skulle inte behöva stressa med utbildning och jobb, jag skulle ju inte ha någon åldersgräns innan vilken jag måste skaffa barn (för barn det vill jag ha). Framförallt skulle jag inte ha något jag måste hävda, något att bevisa, för att alla ska se att jag är lika bra som en man -om jag redan vore en man.

Idag har jag sett Alma, som var med i dokumentären 'Sju soffor i Tensta' hon är också aktiv (ordförande eller i annan ledande position) i något förbund för invandrarkvinnor eller kvinnor från Somalia, jag kommer inte ihåg allt och det var något till också. En vacker kvinna med stark personlighet! Jag tycker hon är duktig! Men jag var bra stolt när jag kände igen henne.. :-D

No comments: