Saturday, November 19, 2005

Studentbladet

Nu vet jag vad rektor i Åbo har att göra med fysta pizzor i Tyskland! Jag har passat på att läsa de nummer av Studentbladet som kommit ut sedan jag senast var hemma, en artikel är om det stundande rektorsvalet vid Åbo Akademi. De frysta pizzorna kommer från en liten spalt av Axel Aminoff, där Axel skriver ner lite olika saker som kan vara bra att veta. T ex "Rymdstationen ISS väger 183 ton och har en inre volym på 245 kubikmeter" (Stbl 12/05) och att just Tyskland är det land som konsumerar näst mest av frysta pizzor.

Jag tycker det är en liten kul grej, Internet som är så stort och ändå stöter man på saker så där. Likaså är världen, som att stöta på grannen på en gata på andra sidan jorden. Nu har det inte hänt just mig (jag har aldrig varit på andra sidan jorden) men jag vet att det hänt andra. Nu ska jag försöka plugga lite också..

No comments: