Tuesday, November 01, 2005

Antiklimax eller Lugnet Före Stormen?

Tittar ut genom fönstret, blicken vilar på några ljusstrimmor som smiter genom de grå molnen. Trädgårdsmästarna diskuterar om att bära mössa eller inte. Ett löv virvlar med vinden.

Jag har en lugn morgon -en hel förmiddag bara för mig själv. Inga måsten, inget stress, bara jag. Kaffet står på spisen, det välbekanta ljudet av kaffe som kokar och den ljuvliga doften sprider sig i lägenheten. Jag breder en smörgås och slår mig ner framför datorn. Tittar på svt24:s nyhetssändning.

Att lämna in en uppgift tre minuter före deadline är inget att rekommendera. Den sista halvtimmen är den psykologiska pressen så stor att omvärlden inte existerar för dig, det är bara du och uppgiften. Klockan tickar och du närmar dig tidpunkten för inlämning, så till sist klickar du på knappen för "upload" och allt är klart.

Sedan då? Vad händer sedan? Nä, just det! Ingenting! Du sitter där och stirrar på skärmen och funderar, vad gör jag nu? Tja, det jag gjorde igår var att krypa ner i soffan och titta på ett avsnitt av Häktet, som går på svt. Idag fortsätter jag att samla krafter inför tentan som läggs ut på nätet kl 17....

Nu ska jag breda en till smörgås.

1 comment:

Bonden Paavo said...

aaah! vad skont det later! puss!