Tuesday, February 24, 2009

Ego - Avsnitt nr 63785784

Jag har tidigare nämnt min ljuvliga handledare på universitetet i Finland, dock inte i så många och tydliga ord som hon är värd. Hon inspirerar mig och peppar mig till max. När jag kommer in på hennes rum kan jag vara tyngd av alla ogjorda studier och vilsen i yrkeslivet, men när jag lämnar hennes rum är jag fylld av styrka, energi och framförallt inspiration. För henne är allting genomförbart. Det som ändå mest påverkar mig är hennes möjlighet att se min potential, att tro på mig och på att jag kan.

Än så länge pratar jag bara tre språk, men mina förhoppningar är att jag skall prata fem språk inom kort (+läsförståelse av x antal språk). Visserligen breder min kulturella erfarenhet ut sig till mestadels inom Europa, men även den muslimska världen är inom räckhåll och framförallt den nordafrikanska. Just med mina kultur- och kommunikationskunskaper så har min handledare sett min potential inom mjukvarudesign och projektledning mot den muslimska världen, tex Marocko. Min förmåga att kommunicera med användare borde vara oumbärlig, i synnerhet om användarna är muslimska kvinnor.

Till en början satt jag där på stolen och log. Hennes högtflygande planer var stora drömmar. Idag är min önskan att få arbeta inom mjukvarudesign i en stimulerande internationell miljö. Men för att nå dit krävs ju att jag först skall skaffa mig ett jobb...

2 comments:

Ikke trist pessimist said...

Mitt i natten, men ändå en kommentar. Jag har läst dina inlägg och hoppas du får ett jobb snart. Var inte rädd för att vara den du är och visa vad du kan. Troligen kan du snart mera än fem språk, men i Frankrike har inte det varit så viktigt...;-).

it's a lifestyle... said...

Tack tack! Jag hoppas också på ett jobb inom en snar framtid.. Så länge får min blogg agera som platsen var jag kan berätta hur bra jag är, i syfte att förstärka mitt självförtroende. :-)

Vad kombinationen språk och Frankrike beträffar så har du sannerligen slagit huvudet på spiken! Men vi blir förhoppningsvis inte kvar här för all framtid.. :-)