Sunday, February 08, 2009

hamnarbetare

Det är alltid lika kul (not!) när någon ny besökare hittar till bloggen och lämnar en "lätt" rasistisk kommentar som jag sedan mödar mig att svara på, utan att kommenteraren hittar tillbaka till bloggen och läser mitt svar. Fast det är klart, ganska ofta så orkar jag inte ens bry mig om att svara på de där rasistiska kommentarerna om de inte gör så mycket annat än är rasistiska.

Några som annars vet hur man hanterar rasister är de sydafrikanska hamnarbetarna. En händelse som givetvis inte rapporteras i västerländsk mainstream media (när jag skriver att media inte talar om något ämne så får ni läsare gärna lämna en kommentar ifall ni sett någon artikel om ämnet, jag är faktiskt inte allvetande). De sydafrikanska hamnarbetarna borde väl om någon veta vad apartheid innebär. Jag tycker att de väldigt tydligt visar vad de tycker om apartheid, när de vägrar att lasta av varor från ett israeliskt ägt fartyg. Om det ändå fanns flera män och kvinnor lika modiga som de sydafrikanska hamnarbetarna... Må Gud belöna dem!

PS. Jag tycker också att vi och våra länder borde följa sydafrikanernas uppmaning och ställa upp lika mycket för palestinierna som vi och våra länder ställde upp för de svarta i Sydafrika under aparheid regimen.

No comments: