Tuesday, February 10, 2009

vindstilla och skrikande kråkor/skator/eller-vad-det-nu-är-för-fågel är allt som finns utanför mitt fönster*

Idag har jag varit ovanligt flitig med studierna! Jag är faktiskt lite stolt över mig själv. :-) Innan jag sätter risgrynsgröten (javisst lagar jag exotisk mat!! annat än lham lhoul och vad det nu heter allt som syster Zahra hittar på) på spisen så vill jag däremot kommentera "ovädret" här i Frankrike. Igårkväll blåste det upp lite, men några orkanvindar på 39 m/s har jag då inte märkt av... Det är alltså inte så farligt som det skrivs, vill jag meddela! Inte förstår jag heller att flygplatsen skulle tvingas stänga. Det handlar nog mera om att killarna och tjejerna ville ha lite ledigt, tror jag. :-)

* jo, så har jag ju fortfarande den där trädgården här utanför också. igår lät det dessutom som att någon bil krockade med en annan, men smet iväg så fort som möjligt. jag vet inte riktigt vad som hände..

2 comments:

Zahra said...

Meh, lham lhalou är väl inte så exotiskt, jag lagade ju det åt dej en gång minns du väl, och du tyckte faktiskt om det :p

Bra att det inte stormar så mycket, vart lite orolig för dej när jag såg rubrikerna :)

Ta hand om dej!

it's a lifestyle... said...

Jo, jag minns att du lagade det. Jag minns också att vi försökte uttala det någorlunda korrekt, men vi skrattade mest bara åt hur roliga (och inte korrekta) vi lät.. :-)