Sunday, February 08, 2009

Romario...

En artikel som försöker göra klart i vad som egentligen hände under natten till 18 oktober 2008. Natten då Ahmed Ali mördades med knivhugg i ryggen vid E4:an vid Kista. Må Gud förlåta Ahmed hans synder, acceptera hans fasta och böner och belöna honom med jennah.

Vad var det egentligen som hände den där natten på den där avfartsvägen? Det är inga raka spår, inga tydligheter. Några är ibland vänner, ibland ovänner. Droger och annan brottslighet. Respekt och makt. Ett liv jag så väl känner igen, ett liv av virr-varr och annat skumt. Al-hamdoulillah, det där ligger bakom mig nu. Ya Allah, vägled våra bröder och systrar bort från denna livsstil och in på den rätta vägen. Ameen.

2 comments:

sedermera said...

första gången (eller en av de första iaf) jag hör (läser) ett vettigt uttalande av en polis (sista styckena)!

it's a lifestyle... said...

...säger kvinnan som på sin arbetsplats är omgiven av poliser. :-) Jag tror på dina ord, Molly! I synnerhet när det i dessa dagar verkar som att hela poliskåren är inpyrd av stinkande fördomar, så är det väldigt uppfriskande att få höra några friska fläktar svepa över oss. Jag måste också påpeka att den där Björn (områdeschef, eller liknande) i Rosengård verkar också vara en förnuftig kille.

Tänk, det behövs nästan bara att polisen ser till individen, för att h@n skall vara en reko polis...