Thursday, February 26, 2009

Vore det väldigt omuslimskt att...

...leta reda på en familjeterapeut och sedan lämna dennes visitkort i ett anonymt fint brev och lägga vid grannarnas dörr? Det är nu tre dagar som jag somnat till deras gräl och vaknat upp till deras gräl och dessutom (ofrivilligt) lyssnat till deras gräl under eftermiddagarna. Jag tycker det är oerhört tråkigt att dem skall gräla och jag tycker det är oerhört tråkigt att (ofrivilligt) lyssna till deras gräl.

Ja, är det inte telefonen som ringer så är det grannarna som grälar. Jag borde tagit mina eremitplaner på lite större allvar då för några år sedan.. :-) Men, det är också oerhört irriterande att lyssna på alldeles för hög fågelsång (eller framförallt kråkor som kraxar) eller den totala tystnaden som alltid påminner mig om mina skrikande öron. :-) Alltid hittar jag något att klaga på! DET är iallafall omuslimskt!

Nej, nu skall jag gå och tvätta mig bakom öronen för att göra lite muslimska grejer! (To pray, that is!) ;-)

2 comments:

Ikke trist pessimist said...

Litt treg med å svare: Det er jo irriterende. Uansett er det vel best å la dem finne ut av dette selv. Noen par "liker" jo å krangle uten at jeg skjønner hvorfor. Du kan jo litt diskret hinte til dem når de krangler. Sett på musikk på full guffe eller hvis du har en fløyte, trompet e.l., blås det du orker når de krangler. Kanskje de tar hintet og roer seg litt en periode:-).

it's a lifestyle... said...

Tack för tipsen! Nu har jag ju inget blåsinstrument att föra oljud med, men kanske jag skulle slå slag i mina trum-köpar-tankar.. :-)