Thursday, February 05, 2009

förtryck

Folk förfasar sig över att när polisen åker in i Rosengård så måste de ha en extra patrull med sig som vaktar den första patrullens bil. De förfasar sig också över stenkastning och annat gruff som förekommer. Men är det nu så konstigt då? När sådant här fastnar på band, så kan man vara säker på att det också förekommer då kameran är avstängd. Stenkastning är väl då en ganska mild reaktion från en hop frustrerade ungdomar. Frustrerade därför att ungdomarna i Rosengård har världen emot sig. De har världen emot sig för att ingen förväntar sig att ungdomarna från Rosengård kan prestera annat än gruff. Det skrivs "utredningar" om Rosengård som enbart innehåller politiska åsikter, allt för att den självhatande invandraren (uttryck omgjort från "självhatande jude" - ett uttryck som används av sionisterna för judar som är emot Israels framfart och sionism) till "demokratiminister" skall få utdela några sparkar till på dem som redan ligger ner. För tusan, ge ungdomarna i Rosengård en chans! [1] [2] [3]

Carl Bildt har ju äntligen tagit bladet från munnen och uttalat sig om den illegala blockaden som Israel har lagt över Gaza. Bildt menar att blockaden borde lyftas och att gazaborna borde få en chans till ett normalt liv. Detta fick Bildt ur sig efter att ha besökt Gaza. Bättre sent än aldrig, som jag så ofta brukar säga. (Tyvärr har jag ingen länk till artikeln som berättar om Bildts uttalande, jag läste det igår, men det finns på DN någonstans.) Men vad spelar det för roll vad en fjuttig liten utrikesminister uppe i kalla Norden säger?? Israel gör ju precis vad de vill ändå. Till exempel fortsätter de med att hindra alla fartyg att ta i land i Gaza. Fartyg som enbart innehåller hjälpsändningar till de civila. Kriget har upphört, men konflikten fortsätter i det tysta. Så länge Israel vägrar lyfta blockaden så har Hamas rätt att försvara sitt folk.

Ute lyser solen och himlen är klarblå, men jag måste fortsätta plugga nu!!

4 comments:

Anonymous said...

Jag förstår inte upprördheten, jag är själv invandrare (Chile) och när man läst Hadith, den samling traditioner om - och förmaningar av - Muhammed, samt hör muslimer uttala vad som står där, då blir man rädd: "Judarna - söner och döttrar av apor och svin" eller "På den sista dagen kommer stenarna att tala och säga: O muslim! Det finns en jude under mig - döda honom!". Det hade varit upprörande om Rosengårds befolkning varit fredlig och följt en civiliserad livsåskådning. Nu är det inte så.

Anonymous said...

Det politiskt korrekta etablissemanget uttalar sig. Lätt att sitta på en kontorsstol och ha balanserade åsikter.

Ut och se alla idioter av alla kategorier som poliser möter dagligen, jag är förvånad att de hanterar sin frustration så väl att det inskränker sig till nedsättande språk.

Hade jag varit polis hade jag velat ta bort skräp från gatorna, och då menar jag permanent.

Att lyfta upp denna fråga på nationsnivå leder enbart till att klyftan ökar. Media saboterar som vanligt för att sälja lösnummer.

Vi har - tyvärr - ett växande problem i vårt samhälle och det är dags att kalla det vid sitt rätta namn.

/Ernst

it's a lifestyle... said...

A T-V: Jag förstår inte din koppling mellan att vara invandrare och att du inte förstår min upprördhet. Vad medför din bakgrund för värde till din kommentar? Nåja..

Kan du vänligen visa mig den hadithen som säger att judarna är söner och döttrar av apor och svin? Jag har nämligen aldrig hört detta förut och jag kan ju inte svara på något som jag inte känner till och än mindre vet om är autentiskt. Troligen blandar du med det som står i Koranen om att Gud förvandlade ett gäng avgudadyrkare till apor och svin [5:60]. Jag är faktiskt ganska säker på att det inte finns någon hadith som säger att judarna vore söner och döttrar till de redan nämnda.

Vad gäller hadithen om stenen, notera att det inte säger någonstans att alla judar kommer att gömma sig och att alla judar kommer att avslöjas. Sahih Muslim, 041:6981 - Ibn 'Umar reported Allah's Messenger (may peace be upon him) as saying: You will fight against the Jews and you will kill them until even a stone would say: Come here, Muslim, there is a Jew (hiding himself behind me); kill him. Nu är inte jag någon lärd som kan tolka hur som helst, men personligen tror jag att det är de judar som gjort ont som en dag kommer att få stå sitt kast. För det kan du ju inte neka till iallafall, att det finns judar som gjort oss muslimer VÄLDIGT illa. Behöver jag ge en ledtråd? Gaza...

Por fin, med det där om fredlig och civiliserad livsåskådning så menar du antagligen någon annan religion än islam. För, om du tror att din (?) livsåskådning vore så mycket fredligare än islam så kan jag säga att du misstar dig något oerhört. Vad är det för ofredligt i att försvara sig? En muslim får nämligen aldrig gå till angrepp, men vi får försvara oss om vi blir anfallna i krig. Men det är klart, de kristna korstågen (och demokratitågen) var väl också fredliga.. Minst lika fredliga som Vikingarnas rövarräder!

De todos modos, bienvenido a mi blog.


Ernst: Om jag ändå hade en kontorsstol att sitta på... Vad gäller polisens "hedervärda" agerande så hör det till polisens vardag att se en massa skit. Klarar man inte av det så skall man inte heller bli polis. Att uttrycka sig nedlåtande om en annan människa gör man bara inte, oberoende av yrke.

Om du menar att det är ungdomarna i Rosengård som är ett samhällsproblem och som skall kallas vid sitt rätta namn, apajävlar, då tycker jag att du har fel. Vilket var just vad mitt blogginlägg handlade om.


Må Gud förlåta er två och vägleda er!

it's a lifestyle... said...

Jag glömde tillägga att hadithen om juden och stenen kan läsas här..
http://www.usc.edu/schools/college/crcc/engagement/resources/texts/muslim/hadith/muslim/041.smt.html

Koranen kan läsas här..
http://www.koranensbudskap.se/